tiistai 20. marraskuuta 2012

Agressio

Päästä, päästä irti jo, ennen kuin se taittuu johonkin tyhmään... Näin lauleskelee eräs agrikulttuurista nimensä ammentanut punk- rock bändi.
Agressiosta voi myös ammentaa, jos ei muuta, niin ainakin motivaatiota!
Eilinen vätystely herätti sev verran negaatioita, että päätin tänään kurmoottaa omaa itseäni vähän enemmän.
Juoksukoulussa oli puhetta voimaharjoittelun tarpeellisuudesta, etenkin näin hieman ikääntyneillä köllyköillä.
Vuosia on meikälläkin takana enemmän kuin edessä, joten kai sitä jotain on tehtävä rapautumisen viivyttämiseksi.
Kysyin valmentaja gururulta, että kannattaako juoksulenkki tehdä mieluummin ennen, vai jälkeen salireenin.
Vastaus oli, että mieluummin sekä että....
Joo-o.
Lähdinpä sitten lätkytteleen tuota kivikylään johtavaa pyörätietä ja totesin siinä samalla, että sykkeet on edelleen ämyristä. Koska jalat kuitenkin tuntui toimivan, niin en niistä juuri piitannut.
Tässä välissä on syytä nostaa heristävä etusormi pystyyn ja todeta niille mahdollisille ja mahdottomille juoksukoululaisille, että pidetään vaan kiinni niistä annetuista sykerajoista, jotka te gurulta olette saaneet.
Niihin nimittäin kätkeytyy suuri viisaus, joka avautuu teille valaistumisien kaltaisena initaationa viimeistään keväällä...
Hitusen yli 8 kilsaa on turvaetäisyyttä meiltä kaupungille.

Salilla siirryin kummemmin palauttelematta renkuttamaan koipia. Ensin sai luvan nöyrtyä etureidet. Olisko ollut 35kg. vastuksena kun tein ensin 2 x 20 sarjan ja sitten takareisiä 50 Kg.lla samanlaisen setin.
Palasin vielä nöyryyttämään etureisiä samoilla painoilla 20 + 30 setin ja takajalat vielä 50 Kg.lla 20 + 30.

Seuraavaksi kyytiä jenkkakahvoille vatsalihasliikkeillä 2 x 20 (penkissä) Selkä samal viissii.
Rintafileitä hävettävän pienillä vastuksilla hävettävän vähän. Ojentajat ylätaljalla 2x 20.
Lonkkaa pudottelin ja nostelin korokkeelta 30kg. kahvakuulan kanssa. En oikein saanut tuntumaa tähän liikkeeseen, oisko ollu joskus jossain Juoksija- lehdessä... outo.
Seuraavaksi täsmäliike juoksijoille, eli askelkyykky. Käytin tässä semmosta kevyttä tankoa painona ja tein nää peilin edessä, jotta pysyy liikkeiden linjat suorina. Ensin tuli tehtyä vain kerran 20,n sarja kun siihen tuli tehtaanjohtaja taakse pälyileen, olis varmaan halunnut tehdä oikeillä romuilla jotain machosettiä...
No kun hää lähti siittä sitten muuallen, niin pääsin tekemään vielä suunnitellun 2 X 40 sarjan, mukavaa hapotusta.
Lopuksi vielä vähän hauiskääntöä ja pari settiä vatsaa...

Loppuverkan tointa suoritti sitten 8Km.n PK takaisin tulille. Alkuun tuntui siltä, että meinaa kompastua niihin pohjois- ja leveyspiireihin joita ovat karttoihin vedelleet.
Jossain neljän kilsan jälkeen alkoi kuitenkin koivet ymmärtämään, että kyllä tässä taas ollaan tiestöä hinkkaamassa ja ymmärsivät noilistua sen verran että touhu muistutti etääisesti juoksua.

Yhteensä 16.5 kilsaa juoksua ja väliin n. 45 min salilla. Ihan hyvä. Nyt on pakko venytellä.... Tsah!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti